<$BlogRSDURL$>

constructions

Wednesday, March 01, 2006

protection of privacy and research

"Huh, I need to report my research project to the ombudsperson for the protection of privacy at the Norwegian Social Science Data Services?" Or rather, already should have two years ago? I've spent the last couple of hours filling out this form and writing letters of consent that I'll have to send out to my informants. No problem, my wonderful informants deserve to know that I'm not fooling around with the material from the interviews. Actually they already do: I did inform them rather well on these matters, but only via e-mail. I just don't particularly love filling out forms.

3 Comments:

Blogger Spug said...

Fant deg tilfeldigvis på Underskog. Hvis dette betyr at du trenger å maile spug@hazardlabs.com for å spørre om lov, så eksisterer ikke den adressen lenger, og den nye er spug@thespug.net.

Men hva vet jeg? :)

10:20 AM  
Blogger Marika said...

Takk for oppdatering! Jeg tror det betyr at jeg må sende ut samtykkeerklæring i posten og få alle jeg har intervjuet til å skrive under og sende tilbake i en frankert returkonvolutt som jeg også selvfølgelig kommer til å legge ved. Men først skal jeg vente og se om personvernombudet har noe å utsette på meldeskjemaet jeg har sendt inn...

11:52 AM  
Blogger Spug said...

Da må du vel sende e-poster, spørre om postadresser og så sende ut mange brev for å be om samtykke. Tungvinn byråkrati. Jeg skal prøve å være så behjelpelig som mulig hvis du får godkjent skjemaet og får lov til å maile oss ;) Du får ha lykke til!

3:02 PM  

Post a Comment